2016. április 15., péntek

Az Om Shanti jelentése

Az OM SHANTI a béke köszöntése. Az OM-ra úgy emlékeznek, mint az Univerzum eredeti hangjára. Az OM azt jelenti, én vagyok, a SHANTI azt jelenti, én a béke vagyok. Az OM SHANTI az én bemutatása. Általában amikor bemutatjuk önmagunkat, elmondjuk a nevünket, a nemzetiségünket, a nemünket, a korunkat, a foglalkozásunkat, az összes tényezőt, ami a fizikai létezésünkkel kapcsolatos. Ezek az információk uralják a tudatosságunkat és ezek határozzák meg az önazonosságunkat is, és mégis, ami mozgat minket, ami az életünket irányítja, az a belső lényünk, ami láthatatlan és inkognitó. Ez a belső energia, ez a belső létezés az, ami tartalmazza az összes titkot, ami a személyiségünk kulcsa. Amikor az életünket külső, felszínes dolgok alapján éljük, zavarodottságot, békétlenséget találunk. Úgy érezzük, valami hiányzik az életünkből. Ennek az a fő oka, hogy nem ismerjük az igazi azonosságunkat. Nem ismerjük önmagunkat és ennek eredményeképpen képtelenek vagyunk arra, hogy olyan kapcsolatokat teremtsünk, amiben mélység, jelentőségteljesség és szeretet van. Ha nem ismerjük önmagunkat, akkor mások hogyan ismerhetnének meg minket. De ha ismerem önmagamat, akkor elkezdem a másikat is megismerni és a másik is elkezd engem megismerni és megérteni. Bár önmagunkkal élünk együtt, mégis az a furcsa paradoxon áll fenn, hogy nem ismerjük önmagunkat. Mennyire tudjuk, mi folyik a saját világunkban? Miért viselkedünk úgy, ahogy viselkedünk? Miért vannak bizonyos érzelmi megnyilvánulásaink, tapasztalataink? Képes vagyok a saját személyiségem erőforrásait felszínre hozni, úgy viselkedni, ahogy én szeretném? Lehet, hogy tudok bizonyos dolgokat, de biztos, hogy az élet sokkal érdemesebb és gyümölcsözőbb lenne, ha ismerném önmagamat. A meditáció azt jelenti, befelefordulok, megismerem önmagamat és megtanulom, hogy értékeljem, szeressem és tiszteljem önmagamat. Ki az, akivel a legtöbb időt szeretjük eltölteni? Azzal, akit szeretünk. Ki az, akinek a figyelmünket adjuk? Annak, akit szeretünk. Ha önmagam felé fordulok és megkérdezem, mennyi időt töltök azzal, hogy megismerjem önmagamat, a válaszok nagyon tiszta képet adnak arról, hogy tulajdonképpen egy idegen vagyok önmagam számára. Néha a saját ellenségemmé válok. Meg kell tanulnom újból sajátmagam jó barátjává válni. A Rádzsa jóga meditáció annak a módszere, hogy befelé forduljunk és megismerjük önmagunkat. A meditáció célja az, hogy egy kis időt csendben töltsünk, visszatérjünk az örökkévaló azonosságunk tudatosságába, megismerjük, értékeljük és szeressük önmagunkat. Ahogy ezt tesszük, ez az állapot egyre természetesebbé válik és nemcsak a meditáció alatt fogunk rendelkezni ezzel a tapasztalattal, de a meditáció után is meg tudjuk őrizni ezt a tudatosságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése